REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Sovražni prevzem: Telekom dobil nova nadzornika, Rozman pa nič »sporen«, čeprav je kar dvakrat povezan s konkurenco

Sovražni prevzem: Telekom dobil nova nadzornika, Rozman pa nič »sporen«, čeprav je kar dvakrat povezan s konkurencoUpravna stavba Telekoma Slovenije, foto: STA

Dvojni kriteriji velikega dela slovenskih medijev in politike so se pokazali tudi ob najnovejšem izboru novih nadzornikov Telekoma Slovenije.

Delničarji Telekoma Slovenije na čelu z državo so namreč na včerajšnji skupščini za nova člana nadzornega sveta imenovali Igorja Rozmana in Barbaro Cerovšek Zupančič. Sklenili so, da bo dividenda znašala 4,50 evra bruto, kar je bistveno nižje kot lani. Članom uprave in nadzornega sveta so podelili razrešnico za delo v lanskem letu.

Kot smo poročali v Insajderju.com, je eden od kandidatov – dr. Andrej Vizjak – zaradi medijskega blatenja o svoji domnevni »spornosti« zaradi povsem zasebnih zadev na koncu umaknil svojo kandidaturo in vložil tožbi zoper vpletene.

Nenavadno je le to, da o tem domnevme 'sodnem postopku' dr. Andrej Vizjak sploh ničesar ne ve in ni bil o tem nikoli obveščen.

Kot je Insajder.com seznanila odvetniška družba Čeferin naj bi se zaradi neplačevanja preživnine dr. Andrej Vizjak znašel celo na sodišču, saj naj bi se proti njemu 12. junija začel celo izvršilni postopek.

Nenavadno je tudi to, da o tem »sodnem« oziroma »izvršilnem postopku« Andrej Vizjak, kot sam pravi, sploh ničesar ne ve in ni bil o tem nikoli obveščen.

Bo pa o tem, ali je bila preživnina plačana ali ne, zagotovo razčiščeno tudi na slovenskih sodiščih, saj Andrej Vizjak, ki ima dokaze, da je – celo vnaprej – poravnal vso zahtevano preživnino, to dokazuje tudi v tožbah, ki jih je sprožil zoper Bojana Požarja in stalno komentatorko njegove oddaje VV Faktor Andrejo Jernejčič.

Andrej Vizjak, Bojan Požar, tožba zaradi obrekovanja

Tako sta bila nato v nadzorni svet Telekoma izbrana dva druga kandidata, s precej manj strokovnimi referencami i izkušnjami. Pri tem pa, pozor, eden od njih prihaja iz državnega podjetja, ki je neposredna konkurenca medijem, ki jih ima v lasti Telekom Slovenije, namreč SiOL in Planet TV.

Isti novi nadzornik je pred tem delal v prav tako konkurentski POP TV, televizija POP TV pa je dr. Andreja Vizjaka napadala kot »spornega« in svoje povezave z Igorjem Rozmanom prikrivala tudi tako, da je zavajala javnost z posnetki napačnega Rozmana - Tomaža. 

Še več, isti novi nadzornik je pred tem delal v prav tako konkurentski POP TV, televizija POP TV pa je Andreja Vizjaka vztrajno napadala kot »spornega« in svoje povezave z Rozmanom prikrivala tudi tako, da je zavajala javnost in javno, ob poročanju o tej zadevi, prikazovala celo popolnoma napačne in neresnične posnetke – kazali so namreč posnetke Tomaža Rozmana, nekdanjega šolskega inšpektorja, ki ga je po »aferi kengurujčki« s položaja razrešil minister Pikalo, ki pa seveda nima nobene zveze z izborom za nadzorni svet Telekoma lovenije.

Pri tem pa je »pravi Rozman« - Igor - nekdanji vodja produkcije na Pro Plusu (Pop TV in Kanal A) ter visoki tehnični uslužbenec RTV Slovenija. Pred dvema letoma se je s podporo SMC oziroma tedanjega poslanca SMC Dragana Matića potegoval celo za položaj generalnega direktorja RTV Slovenija.

Lahko bi verjeli, da gre pri poročanju POP TV zgolj za »tehnično napako«, če Igor Rozman pred tem ne bi delal na POP TV. Kar pomeni, da zaposlene tam zelo dobro pozna, oni pa njega.

Veliko verjetneje se zdi, da je šlo za še eno prikrivanje osebnih in kadrovskih povezav ob imenovanju v nadzorni svet slovenskega Telekoma in da smo bili tako priče svojevrstnega »sovražnega prevzema«, kjer osebe, ki so v konfliktu interesov, tudi s pomočjo takšnega prikrivanja informacij dobivajo visoke funkcije.

Tomaž Rozman in Igor Rozman
Na POP TV ne ločijo med Tomažem Rozmanom (levo) in svojim dolgoletnim kolegom Igorjem Rozmanom (desno). Res sta si zelo podobna ...

Imenovanje dveh novih nadzornikov Telekoma Slovenije je bilo sicer potrebno zaradi odstopov Ljubomirja Rajšića in nekdanje prve dame SDH Lidije Glavina. Rajšiću je funkcija prenehala 18. junija, Glavina pa je nadzornica ostala do včerajšnje skupščine.

Skupščina, ki se je ni udeležil nihče od Telekomovih nadzornikov pa je odločala tudi o uporabi bilančnega dobička za lani v višini slabih 39 milijonov evrov. Podprla je predlog uprave in nadzornega sveta, po katerem bo dividenda 4,50 evra bruto, kar pomeni, da bo družba za izplačilo dividend namenila 29,3 milijona evrov, preostanek bilančnega dobička pa prenesla.

Dividende bodo izplačali 29. oktobra.

'Zanimivo bi bilo mnenje AVK o tem, da je skupščina na predlog SDH v nadzorni svet Telekoma, ki obvladuje Planet TV in portal Siol, imenovala uslužbenca RTV SLO,' je opozoril Matej Lahovnik

Država ima v družbi sicer neposredno 62,54-odstotni lastniški delež, SDH je lastnik 4,25-odstotnega deleža, Kad pa 5,59-odstotnega.

Delničarji bodo tako že letos prejeli precej nižjo dividendo kot lani, ko je znašala kar 14,30 evra bruto.

In ker je slovenski Telekom, kot je v svoji študiji že pokazal dr. Andrej Vizjak, eden od najslabših v primerjavi 50 telekomov, od tega 16 v Evropi, se bo takšno klavrno poslovanje – na veliko veselje konkurenčnih medijev – tudi nadaljevalo.

Sedaj je tudi jasno, kdo in zakaj si želi, da vse na telekomu Slovenije ostane točno tako neuspešno, kot je bilo že do sedaj. Predlogi malih delničarjev pa so seveda tudi letos naleteli na gluha ušesa.

Da so zadnja imenovanja v nadzorni svet Telekoma Slovenije zelo nenavadna – in da na to noben medij ne opozarja – pa so ugotovili tudi nekateri na družbenih omrežjih.

»Zanimivo bi bilo mnenje AVK o tem, da je skupščina na predlog SDH v nadzorni svet Telekoma, ki obvladuje Planet TV in portal SiOL, imenovala uslužbenca RTVSLO,« je izpostavil Matej Lahovnik.

Komentarji