Gre za zadnji 'verski spopad' znotraj katoliške cerkve v uporu najbolj nazadnjaških duhovnikov v njihovem 'ideološkem boju' proti papežu.
Skupina 51 nazadnjaških katoliških duhovnikov in akademikov zahteva od škofov, da papeža Frančiška razglasijo za heretika.
Gre za zadnji “verski spopad” znotraj katoliške cerkve v uporu najbolj nazadnjaških duhovnikov v njihovem za sedaj neuspešnem “ideološkem boju” proti papežu glede številnih tem in vprašanj, kjer je papež Frančišek doslej naredil vrsto zelo drugačnih potez od svojih predhodnikov.
In pri tem požel podporo in tudi občudovanje številnih ljudi po svetu, tudi takšnih, ki niso verni.
Open Letter to Bishops published on the liturgical feast of two Dominicans: Pope St. Pius V (new calendar) who proclaimed Thomas Aquinas a Doctor of the Church, and St. Catherine of Siena (traditional calendar), Doctor of the Church: https://t.co/WCKybXK68g
V omenjeni skupini, ki želi “strmoglaviti” aktualnega papeža je najbolj znan britanski duhovnik Aidan Nichols, ki pripada redu dominikancev.
Kritiki papeža trdijo, da ni bil dovolj glasen v svojih izjavah proti splavu in da je bil preveč prijazen do homoseksualcev, protestantov in muslimanov.
Nichols je napisal veliko število knjig in sodi med najbolj priznane teologe na angleško govorečem področju. Drugi “prevratniki” pa so manj znani.
“Ta ukrep sprejemamo kot zadnji poskus, da se odzovemo na vse večjo škodo, ki so jo povzročile besede in dejanja papeža Frančiška v preteklih letih, kar je privedlo do ene najhujših kriz v zgodovini katoliške cerkve,” so dejali duhovniki v odprtem pismu, ki šteje 20 strani.
V pismu kritizirajo papeža Frančiška, ker naj bi domnevno omilil odnos Cerkve do vrste vprašanj.
Pope Benedict’s secretary: He who works to ‘invent new Church…abuses his spiritual authority’ https://t.co/G7lCMfbtY7
Odprto pismo zahteva “zaostritev” sedanjih papeževih oziroma cerkvenih stališč o različnih temah. Kritiki papeža trdijo, da ni dovolj povzdignil svoj glas v izjavah proti splavu in da je bil preveč razumevajoč in prijazen do homoseksualcev, pa tudi do protestantov in muslimanov.
Predstavniki Vatikana se niso odzvali na pismo, ki vključuje na desetine opomb, biblijske verze, izjave prejšnjih papežev in podobne navedbe. V pismu pozivajo ljudi, da naj se pridružijo on-line podpisu in podprejo zahteve uporniških duhovnikov.
Facebook blocks petition against Canadian coin celebrating homosexuality https://t.co/0KihfLBkty
V pismu zahtevajo od škofov, da čimprej obravnavajo “papeževo herezijo”, saj je to obveznost škofov, hkrati pa “javno opominjajo papeža Frančiška, da naj se odreče herezijam, ki jih je izpovedal”.
Odločitev o tem, ali je nek član Cerkve heretik, spada sicer v področje dela kongregacije za nauk vere, vatikanskega “ministrstva” za doktrino vere.
Massimo Faggioli, znani profesor zgodovinske teologije na Univerzi Villanova v ZDA, je opozoril, da je omenjeno pismo primer izjemne polarizacije v Cerkvi.
“Na eni strani v celotni cerkvi obstaja velika podpora Frančišku, pa tudi majhno jedro ekstremistov, ki poskuša Frančiška naslikati kot papeža, ki je heretik. Problem je v tem, da obstaja zelo malo legitimne, konstruktivne kritike papeževanja in njegove teologije,” je ocenil profesor.
WATCH: Ignatius Press bosses suggest Rome reply to open letter accusing Francis of heresy https://t.co/TzTwuHeoeI
Pismo, skupaj s povzetkom je bilo objavljeno na konservativnem katoliškem portalu Life Site News, ki je platforma, ki jo pogosto uporabljajo za kritiko in napade na v svetu sicer zelo priljubljenega papeža Frančiška.
Lani so na tej spletni strani objavili dokument, ki ga je podpisal nekdanji veleposlanik Vatikana v Washingtonu, nadškof Carlo Maria Vigano, v katerem je pozival papeža Frančiška, da naj odstopi.
Pomemben del pisma se osredotoča na encikliko Amoris Laetitia (radost ljubezni), papeški dokument iz leta 2016, ki velja za temelj Frančiškovega prizadevanja, da bi cerkev z 1,3 milijarde pripadnikov po vsem svetu naredil bolj vključujočo in manj obsojajočo.
Papež Frančišek je pozval Cerkev, da naj bo manj stroga in bolj sočutna do njenih 'nepopolnih' članov.
V “Radosti ljubezni” je papež Frančišek pozval Cerkev, da naj bo manj stroga in bolj sočutna do vseh “nepopolnih” članov, kot so na primer tisti, ki so se ločili in se kasneje ponovno poročili v civilnih obredih.
Po cerkvenem pravu jih namreč ne morejo sprejeti nazaj, če se ne bi vzdržali spolnih odnosov z novim partnerjem, ker je njihova prva zakonska zveza še vedno veljavna v očeh Cerkve, razen če so prejeli razveljavitev.
Vendar pa Cerkev ne dovoljuje razveze zakona.
Papež Frančišek v Afriki, vir: Pixsell
Papež Frančišek je odprl vrata za nekatere izjeme, ki dovoljujejo odločitev, da se lahko neka razvezana oseba v celoti ponovno integrira in ponovno vstopi v občestvo, o čemer duhovnik ali škof skupaj s posameznikom odločata o vsakem primeru posebej.
Papeža tudi napadajo zaradi skupne izjave z uglednim muslimanskim voditeljem v Abu Dabiju februarja letos, v kateri je dejal, da je pluralizem in raznolikost religij 'želel Bog'.
Ko je bila Amoris Laetitia objavljena, so štirje konservativci javno nasprotovali papežu, obtožili pa so ga, da je vnašal razdor v cerkev o pomembnih moralnih vprašanjih. V novem pismu pa navajajo še nekatere “dokaze, da je papež Frančišek kriv herezije.”
Nekoč naj bi namreč dejal, da se v svojih namenih Martin Luther, oče protestantske reformacije, “ni zmotil”.
Papeža napadajo tudi zaradi skupne izjave z uglednim muslimanskim voditeljem v Abu Dabiju februarja letos, v kateri je dejal, da je pluralizem in raznolikost religij “želel Bog”.
Konservativci pravijo, da je Rimskokatoliška cerkev edina resnična cerkev in da so njeni člani pozvani k temu, da tudi druge spreobrnejo v njihovo vero, ne pa da tolerirajo še druge vere.