REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Muslimanski klerik: »Zaželeti komu srečen božič je huje od umora!«

Muslimanski klerik: »Zaželeti komu srečen božič je huje od umora!«Varšava - skupna posvetitev kapele na stadionu, židovski, muslimanski in katoliški verski voditelji

Eden od muslimanskih pridigarjev v Kanadi je ob svoji pridigi muslimanom izrekel nekaj tudi za vsega vajeno kanadsko javnost precej šokantnih trditev.

In to prav ob največjem krščanskem prazniku.

Med svojo pridigo je namreč dejal, da bi se morali muslimani čutiti užaljene, kadar drugi ljudje častijo Jezusa in da je zaželeti nekomu »srečen božič« pravzaprav celo huje od umora in vseh drugih glavnih grehov skupaj.

Ali razumete, da bi vi in jaz morali biti užaljeni, če ljudje rečejo, da slavijo Jezusa?

Šejk Jounus Younus Kathrada je ob tem pridigal mladim muslimanom iz Viktorije v Britanski Kolumbiji in to ravno pred božičnimi prazniki.

Takole je pridigal v angleščini, kar je razvidno tudi iz posnetka na spletni strani.

»Te dni smo vse bliže božiču. In ko pogledamo okoli nas, vidimo, da se ljudje pripravljajo na praznovanje božiča. In z veliko žalostjo vidimo, da so med nami takšni, ki mislijo, da je to nekaj nepomembnega. In jim tako ne samo čestitajo za njihov božič, za njihov napačen praznik in njegovo praznovanje, pač pa se celo udeležijo tega praznovanja…Ali razumete, da bi vi in jaz morali biti užaljeni, če ljudje rečejo, da slavijo Jezusa ali kadar rečejo, da je Jezus sin boga? Zakaj se naša srca ne odzovejo?...

Klerik Jounus

In tisti, ki rečete 'srečen božič', kaj pravzaprav čestitate? Jim čestitate na rojstvu vašega gospoda (boga)? Je to sprejemljivo za muslimana? Ali sedaj pritrjujemo njihovim prepričanjem? Če rečete kaj takega, potem jim pritrjujete! Če bi neka oseba naredila čisto vsakega od velikih grehov – prešuštvo, oderuštvo s pomočjo obresti, laganje, umor…Če bi oseba storila vse te zločine, vsi ti niso nič v primerjavi z grehom čestitanja nemuslimanom zaradi njihovih napačnih praznikov«, je dejal Kathrada.

Klerik Jounus

 

Pozneje je dodal, da to seveda ne pomeni, da bi muslimani morali obravnavati ne-muslimane na slab način ali nepravično. »Ne rečem in nikoli ne bom rekel, pojdite ven in jih samo ubijajte in jim naredite še to…Ne!,« je dejal pridigar in se pri tem pozval na Alaha, ki je zahteval, da so muslimani do drugih ljudi »pravični.«

Pridigar iz Južne Afrike je znan po podobnih izjavah. Leta 2004 so ga že preiskovali v oddelku za boj proti terorizmu, saj je dejal, da so »Židje bratje opicam in svinjam« med svojo pridigo v Vancouvru.

Kritiziral je tudi tiste muslimane, ki so želeli zgraditi mostove med muslimani in Židi. Pozneje je trdil, da so njegove besede potegnili »iz konteksta,« ker je govoril o spopadu med Palestinci in Izraelci. Nato je odšel v Malezijo, kjer je živel več let, v Kanado pa se je vrnil šele leta 2016.

Klerik Jounus
Šejk Jounus Younus Kathrada med pridigo.                                                Vir:Facebook

Pri tem se je v svoji pridigi skliceval na izvirno razumevanje Korana. Da ima veliko privržencev pa kaže tudi njegova Facebook stran. 

To znova potrjuje, da težava, ki jo imajo muslimani, ni v tem, da so nekateri njihovi verski voditelji preveč »radikalni«, ampak je bolj v tem, da so »radikalne« vsebine zapisane v Koranu že same po sebi, ki so brez interpretacije in prilagajanja današnjemu času dejansko neskladne z načeli, ki vladajo v sodobnih zahodnih družbah. Na primer z načelom strpnosti do drugih in drugačnih.

V Varšavi so ustvarili zgradbo, ki je hkrati cerkev, mošeja in sinagoga hkrati

Kaj to pomeni kaže na primer naslovna slika članka - ne gre zgolj čestitko ob kakšnem prazniku, temveč za kar skupno molitev v Varšavi, kjer so skupno posvetitev kapele na stadionu izvedli židovski, muslimanski in katoliški verski voditelji. Eden ob drugem.

Ne samo to, gre dejansko za "cerkev, sinagogo in mošejo pod enim krovom" in za vzorni model tolerance. 

Pri tem so arhitekti odšli v preteklost, da bi v vseh treh oblikah verskih zgradb treh največjih religij našega časa našli "skupne elemente" in zagradili nekaj , kar je na koncu postalo "hiša enega." Zgradba, ki je hkrati cerkev, mošeja in sinagoga in jo lahko uporabljajo vsi verniki, ker nikogar ne izključuje.

Zmagovito obliko je ustvaril nemški arhitekt Wilfried Kuehn.

Vendar šejk Jounus Younus Kathrada mladim iz Vancouvra o tem iskanju skupnih temeljev - žal - ni povedal niti ene same besede. 

 

Naše delo na Insajder.com z donacijami omogočate bralci.

Delite članek