REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Ameriški novinar se je opravičil: »Žal mi je, da je moja vlada hladnokrvno ubila člane vaših družin«

Ameriški novinar se je opravičil: »Žal mi je, da je moja vlada hladnokrvno ubila člane vaših družin«Jeremy Scahill in poslopje RTS po bombardiranju

»Žal mi je, da je moja vlada hladnokrvno ubila člane vaših družin. To, kar so storile ZDA, je bil vojni zločin. Kot Američan sem odgovoren za to bombardiranje.«

S temi besedami se je znani ameriški raziskovalni novinar Jeremy Scahill v Beogradu opravičil družinam v Srbiji, ki so 23. aprila leta 1999 izgubile svoje sorodnike, novinarje in tehnike, civiliste, ki so umrli ob ameriškem napadu na sedež Radio Televizije Srbije.

To, kar so storile ZDA, je bil vojni zločin.

Jeremy Scahill je ameriški novinar, širši javnosti pa je postal znan predvsem po skupnih objavah različnih dokumentov vlade in vojske ZDA, ki jih je pogosto objavljal skupaj z Glennom Greenwaldom in katerih vir je bil znani žvižgač Edward Snowden, ki trenutno uživa politično zatočišče v Rusiji.

Ta razkritja so pokazala na izjemno obsežno prisluškovanje in nadzorovanje, ki ga izvajajo ameriške obveščevalne službe. Jeremy Scahill je tudi soustanovitelj znane spletne strani The Intercept, ki jo financira ustanovitelj E-baya Pierre Omidyar. 

Jeremy Scahill in RTS

Jeremy Scahill je svoje opravičlo izrekel ob začetku konference »Konec nekaznovanosti za zločine nad novinarji,« predvsem zato, ker vse do sedaj nihče ni bil ne kaznovan zaradi bombardiranja RTS-a, prav tako pa se zaradi tega dejanja nihče ni opravičil.

V zvezi NATO so uspeli ubiti 16 ljudi, ne pa resnice o zločinu.

Ob bombardiranju v noči na 23. april leta 1999 je bilo ubitih 16 delavcev Radio televizije Srbije.  Zgradbo je najverjetneje zadel ameriška manevrirna raketa Tomahawk.

Vsi tuji novinarji so v tem času zapustili zgradbo, iz katere so sicer poročali o napadih zveze NATO na tedanjo ZRJ.

Ko se je bombardiranje zgodilo, so predstavniki zveze NATO napad opravičevali z argumentom, da je zaradi svoje »propagandne vloge« RTS nenadoma postala legitimni cilj.

Organizacija Amnesty International je ocenila, da je šlo za očiten zločin in je zahtevala preiskavo, vendar jo je tedanja tožilka Mednarodnega kazenskega sodišča za nekdanjo Jugoslavijo (ICTY) Carla del Ponte zavrnila.

Komemoracija pred RTS, Beograd

Predstavniki zveze NATO so se ob tem odkrito norčevali iz zahtev po pregonu pripadnikov zveze NATO zaradi vojnih zločinov in so celo opozorili javnost in sodišče samo, da so dejansko njihove države ustanovile ICTY in da ga tudi financirajo.

Tvit Jeremya Scahilla

V Sloveniji so bombardiranje RTS številni mediji in novinarji pozdravili, le redki posamezniki pa obsodili.

V Sloveniji so bombardiranje RTS številni mediji in novinarji pozdravili, le redki posamezniki pa obsodili.

V Srbiji so se sicer pozno ponoči – točno ob drugi uri in šest minut, ko je bila pred dvajsetimi leti zadeta zgradba RTS-a v Aberdarjevi ulici v Beogradu - na platoju pred zgradbo organizirali komemoracijo z naslovom »Tišina v Aberdarjevi.«

Nato so predstavniki RTS-a, svojci žrtev in predstavniki novinarskih združenj položili vence ubitim. Sporočilo komemoracije je bilo, da so v zvezi NATO pred 20 leti »uspeli ubiti 16 ljudi, ne pa resnice o zločinu.«

Spomenik RTS-u

Komentarji