sreda, 27. november 2024 leto 29 / št. 332
Umetna inteligenca v pokru premagala šest profesionalcev, program skrili, da ne uniči industrije iger
Program umetne inteligence (AI) raziskovalcev ameriške univerze Carnegie Mellon v Pittsburghu je uspel premagati človeške soigralce v pokru s šestimi igralci, česar doslej računalniku menda še ni uspelo. Računalniki so človeka doslej premagovali v šahu, dami, drugih igrah in pokru dveh igralcev, vendar je bil poker s šestimi doslej prevelik zalogaj.
Toda program Pluribus, ki so ga raziskovalci univerze razvili skupaj s Facebookovo pobudo AI, je uspel premagati dve skupini profesionalnih igralcev pokra v igri Texas Hold Em s po šestimi igralci. Program se je svojih spretnosti naučil v samo osmih dnevih.
Težava za stroje je bila doslej razrešiti blefiranje in uporaba mešanih strategij, kar je človeška lastnost in pride do izraza pri pokru.
"Pluribus je dosegel nadčloveško stopnjo strateškega razmišljanja, ker je bilo doslej omejeno v tekmovanju dveh," je dejal računalniški znanstvenik pri univerzi Tuomas Sandholm, ki je pri razvoju programa sodeloval z Noamom Brownom, ki je zaposlen pri Facebooku in dokončuje doktorat pri univerzi Carnegie Mellon.
Poker je zmeraj zahteval nekaj, kar se je zdelo zelo človeško: zvitost. Igralci morajo analizirati nasprotnike in jih nato zavesti, da naredijo napako in vam izročijo karte, i jih potrebujete. In prav to sposobnost si je pridobil program umetne inteligence.
Pri tem je vsak od igralcev, ki so se pomerili, pred tem s pokrom zaslužil več kot milijon dolarjev. Med njimi je bil Darren Elias, svetovni rekorder pri osvajanju naslovov v igrah pokra in Chris “Jesus” Ferguson, ki je zmagal v šestih svetovnih serijah za naslov najboljšega igralca pokra.
Igralci so z računalnikom igrali 5000 partij in Pluribus je konstantno dobival več kot njegovi človeški soigralci. Ko so poskusili z drugo skupino 12 igralcev in z 10 000 partij je bil znova zmagovalen.
Pluribus je pri tem osvojil nekatere nenavadne taktike, tako da je z eno »rundo« končal s klicanjem, naslednjo pa z stavo, kar ljudje neradi počnejo. Tudi blefiral je kot profesionalec.
Algoritem je bil tako uspešen, da so raziskovalci odločili, da njegove izvorne kode ne razkrijejo, saj bi to lahko finančno uničilo podjetja, ki ponujajo usluge spletnih iger s kartami.« To bi lahko bilo zelo nevarno za poker skupnost,« je dejal Noam Brown.
Igralci so bili začudeni nad sposobnostmi programa. »Običajno ugotoviš, kje je tvoj nasprotnik slab, toda pri njem nisi mogel najti slabosti. Ta program je bil tako močan, da nisi mogel najti karkoli, kar bi lahko izkoristil in kjer bi imel prednost,« je dejal Jason Les. Priznal je tudi, da se je nekaj novega – naučil. »Nekaj stvari, ki jih je delal program mi je dalo mislit o tem, kako je treba večstransko igrati igre proti več nasprotnikom,« je dodal.
»To je neverjetno,« priznava Tuomas Sandholm, professor na univerzi Carnegie Mellon, ki je pomagal pri oblikovanju algoritma.
Pri tem celoten algoritem teče samo na strežniku in ne potrebuje nobenega »superračunalnika«, kot je bilo to včasih.
Nova tehnika bi lahko omogočila marsikaj, od usmerjanja samovozečih avtomobilov, načrtovanja obrambe in podobno.
Švedsko podjetje Strategy Robot na primer na isti način dela na obrambnih projektih. In ni nenavadno, da je bil tudi ta projekt deloma financiran s strani ameriške vojske.
Lahko pa ti programi tudi kaj uničijo. Nekatere je strah, da bi lahko uničili tudi človeštvo. Za zdaj res še ne, toda jasno je že, da ti programi lahko v tem trenutku že uničijo vsaj – spletno igranje pokra.