REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Kot svinje z mehom: nadzorniki nad državnimi milijardami odločajo brez razprave in skrivajo posnetke

Kot svinje z mehom: nadzorniki nad državnimi milijardami odločajo brez razprave in skrivajo posnetkeSDH - spletna stran

Po skoraj štirih letih je Televiziji Slovenija uspelo pridobiti sporni posnetek večerne seje Slovenskega državnega holdinga (SDH), na kateri so nadzorniki takrat pod vodstvom Damjana Beliča razrešili upravo SDH Mateja Pirca in Mateja Runjaka.

Zanimivo pa je, da je skoraj istočasno tudi POP TV »ekskluzivno« razkrila isti posnetek.

Zanimivo pa je, da je istočasno tudi POP TV »ekskluzivno« razkrila isti posnetek.

Nenavadna večerna seja nadzornega sveta SDH-ja je potekala kar v pisarni podjetja Neos (kakor da državni skrbniki nad državnim premoženjem ne bi imeli nobenega drugega, državnega prostora?) v lasti takratnega predsednika nadzornega sveta SDH Damjana Beliča.

SDH

Še bolj nenavadno je, da je zadevna seja trajala le dobrih 14 minut in razen nekaj začetnih glasov je na posnetku slišati samo Beličev glas. Na seji naj bi bili še Duško Kos, Drago Ferfolja, Lidija Glavina in Barbara Smolnikar.

»Odpiram razpravo ... ni razprave. Dajem predlog sklepa na glasovanje ... Ugotavljam, da so vsi člani za. Sklep je soglasno sprejet. Prehajam na sklep ... [Vsi tiho].«

Posnetek vzbuja vtis , da razen predsednika nikogar sploh ni bilo tam. »Predlagam, da preko PR obvestimo medije. Ja? [Nihče ne odgovori].«

»Ob upoštevanju vseh zakonskih odločb je nadzorni svet sprejel ugotovitveni sklep o prenehanju mandata sedanje uprave Mateja Pirca in Mateja Runjaka, saj gre v vsakem primeru za redni iztek mandata predsednika in člana uprave,« je slišati le Beličev glas, ko je razglasil ugotovitveni sklep.

SDH - Belič, Runjak in Pirc
SDH ter od leve proti desni Damjan Belič, spodaj pa Matej Runjak in Matej Pirc.

Ko so novinarji RTV SLO zahtevali posnetek, jim je SDH zavrnil prošnjo. Ko so se obrnili na Informacijskega pooblaščenca, ki jim je dostop do posnetka omogočil, se je SDH znova pritožil.

Skrbnik državnega premoženja tako vse do bridkega konca ni želel uresničiti odločbe urada Informacijskega pooblaščenca, ki je odločil, da po zakonu o dostopu do informacij javnega značaja posnetek mora predati novinarjem.

Odpiram razpravo, ni razprave. Dajem predlog sklepa na glasovanje. Ugotavljam, da so vsi člani za.

Primer je zanimiv tudi zato, ker je to prvič, da je javnosti razkrit kakršen koli tonski posnetek sej nadzornega sveta SDH.

Zanimivo je tudi to, da je imel nato SDH leta 2015 toliko težav pri pojasnjevanju razlogov za bliskovito menjavo Mateja Pirca in Mateja Runjaka.

Nadzorni svet SDH je namreč najprej sporočil, da je »odpoklical upravo«, nato da je »zamenjal upravo«, na koncu pa so navedli, da je šlo za zamenjavo zaradi izteka mandata. Če je šlo za »iztek mandata« pa ni jasno, zakaj sta Pirc in Runjak ob odhodu dobila 30.000 evrov?

RTV SLO Vir:Insajder.com

Vse skupaj pa meče slabo luč tudi na delovanje slovenske »pravne države.«

Seja nadzornega sveta je potekala konec oktobra 2015. Ker ni bilo jasno, kaj se je na tisti seji pravzaprav dogajalo, je TV Slovenija od SDH-ja skladno z zakonom o dostopu do informacij javnega značaja zahtevala posnetek seje.

Toda do posnetka so novinarji prišli šele po štirih letih in dolgi pravni bitki.

Vse skupaj pa meče slabo luč tudi na delovanje slovenske 'pravne države'.

Pridobitev posnetka je zato zagotovo velik uspeh osrednje slovenske medijske hiše in je pomemben tako za javnost kot za tiste, ki vodijo državo in upravljajo z njenim premoženjem – vendar se v TV Slovenija upravičeno sprašujejo, kako uporabni so pridobljeni podatki po štirih letih.

Komentarji