REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Dekadenca Zahoda: Mednarodni olimpijski komite z YouTuba umaknil video sporne otvoritvene slovesnosti olimpijskih iger

Dekadenca Zahoda: Mednarodni olimpijski komite z YouTuba umaknil video sporne otvoritvene slovesnosti olimpijskih igerDo te poteze je prišlo po kritikah zaradi parodije na temo LGBTQ, ki je na splošno obveljala za norčevanje iz krščanstva. Vir: Posnetek zaslona, X

Uradniki Mednarodnega olimpijskega komiteja so se soočili z množičnim odzivom svetovne javnosti zaradi domnevne parodije na »Zadnjo večerjo« na temo LGBTQ na dogodku, ki so ga kristjani na splošno razumeli kot bogokletno.

Od nedelje 26-minutni videoposnetek na YouTubovem kanalu olimpijskih iger z naslovom »NAJ SE IGRE ZAČNEJO! | #Paris2024 Opening Ceremony Highlights« ni na voljo, komentarji pod povezavo pa so zaprti. 

Enako velja za podoben video na YouTube kanalu NBC Sports, uradnega kupca pravic za prenos vsebine olimpijskih iger v ZDA

Razloga za to potezo MOK ni pojasnil.

Do očitne odstranitve videoposnetka je prišlo po tem, ko so številni politiki, uporabniki družbenih omrežij in vplivneži izrazili ogorčenje nad prizorom, ki prikazuje skupino »drag queens«, homoseksualcev in transseksualcev, ki pozirajo za mizo na podoben način, kot so se Jezus Kristus in njegovi apostoli pojavili na freski Leonarda da Vincija 'Zadnja večerja'.

Zadnja Večerja
Zadnja večerja. Vir: Posnetek zaslona, X

To sicer ni edina interpretacija tega prizora, toda nikakršnega dvoma ni o tem, da je bila v ospredju likov njihova (trans)seksualnost in poskus pošiljanja nekakšnega političnega, liberalnega sporočila o vrednotah spolnega vključevanja. 

Seks sicer res velja tudi za šport, a praviloma v tekmovanjih povsem drugačnih združenj in profesionalcev ter profesionalk iz filmske produkcije za odrasle, ki z njim tudi tako ali drugače služijo. 

Tudi v primeru, da so te res pomembne za francosko ali celo evropsko družbo pa se zastavlja vpršanje, zakaj je bilo potrebno take »umetniške« prizore postavljati na sceno prireditve, katere namen je popularizacija športnih tekmovanj in športa posebej in še to na prireditvi, kjer sodelujejo tekmovalci celotnega sveta, ki pa je precej bolj barvit in drugačen tudi od večinoma krščanske Evrope in same Francije. 

Ob tem seks sicer res velja tudi za šport, a praviloma v tekmovanjih povsem drugačnih združenj in profesionalcev ter profesionalk iz filmske produkcije za odrasle, ki z njim tudi tako ali drugače služijo. 

Ker avtor predstave tudi ni trdil, da je bila promocija seksa kot nove športne discipline njegova poglavitna ideja je zato še toliko manj razumljivo, kako so tako sporno predstavo organizatorji sploh lahko uvrstili v scenosled.

Pojavljanje pomankljivo oblečenih osebkov, pri katerem so zlasti enemu na domnevni »Zadnji večerji« iz gat zelo očitno visela moda pa je seveda povzročilo pričakovane reakcije.

Francoski škofje so takoj obsodili olimpijsko »zasmehovanje krščanstva«, sledili pa so protesti mnogih drugih. 

Soočena s kritikami se je tiskovna predstavnica Pariza 2024 Anne Descamps opravičila in pojasnila, da »očitno nikoli ni bilo namena pokazati nespoštovanja do katere koli verske skupine» in da je slovesnost »poskušala proslaviti strpnost skupnosti.«

Nadalje je dejala: »Verjamemo, da je bila ta ambicija dosežena. Če so bili  ljudje kaj užaljeni, nam je res žal.«

Ker je bil videoposnetek spornega prizora odstranjen in zaprt za komentarje, so navdušenci nad olimpijskimi igrami začeli gledati video posnetke otvoritvenih slovesnosti iz prejšnjih let, vključno z Londonom 2012 in Sočijem 2014, da bi se spomnili, kako uspešni so bili, in izrazili svoje razočaranje nad slovesnostjo v Parizu.

Medtem je uradna stran olimpijskih iger objavila anketo na omrežju X (prej Twitterju), v kateri uporabnike družbenih omrežij sprašuje: »Kateri trenutek [slovesnosti] je bil vaš najljubši?«, le da je bil tarča novega vala kritik tudi tokrat uvodna slovesnost, kritike pa so segale od »popolnoma krutega«, »sramotnega« in »gnusnega« do »blasfemičnega« in »freak showa«.

Nekateri ostri komentarji so bili zapisani tudi v medijih.

»In zdaj umaknite otroke: o tem škandaloznem dogodku je težko brati, kaj šele ga gledati«, je v naslovu svojo oceno dogodka podal ruski Sputnik.

Novinar srbskih Večernjih Novosti je uvodno slovesnost opisal tako: »Horde 'drag queenov', seksualizirani homoseksualni plesi in  LGBT-uprizoritev Zadnje večerje so le podrobnosti tapiserije gnusob, ki so bile postavljene pred ljudi po vsem svetu, ki so želeli videti odprtje Elizejskega mesta za športne igre.«

Tako je odprtje olimpijskih iger v Parizu doživel novinar »Novosti» Dragan Vujičić, ki pa ni bil edini, saj je bila srbska, francoska, pa tudi vsa svetovna javnost večinoma zgrožena nad predstavo transvestitov, ki so paradirali po Parizu ter kazali spodnje perilo s kvazi uporniškim omalovaževanjem krščanstva in navadne človečnosti.

Vujičić za Sputnik pravi, da je bilo že na prvi pogled jasno, da pariške Elizejske poljane niso več rajske poljane iz starogrške mitologije niti kraj večnega posmrtnega življenja, v katerem uživajo bogovi in ​​heroji, ampak se je mesto svetlobe spremenilo v svoje nasprotje.

Dionizijski Smrkec

Čeprav so apologeti predstave zadnje skušali opravičiti posnemanje in norčevanje iz zadnje večerje, so se organizatorji odprtja OI morali javno opravičiti vernikom iz vsega sveta.

Nezadovoljstvo je bilo ogromno tudi med samimi Francozi, zato se je oglasila tudi domača cerkev. 

Zadnjo večerjo, na kateri je eden največjih svetovnih slikarjev Leonardo da Vinci upodobil Jezusa Kristusa z apostoli v trenutku, ko božji sin napoveduje, da ga bo eden izmed njih izdal, je predstavila skupina transvestitov.

Nad otrokom je namesto morda angela varuha stal transvestit, ki so mu genitalije pred vsem svetom padale iz spodnjic.

Kristusa je »igrala« debela Judinja, v celotno predstavo pa je bil vpleten tudi otrok.

Nad otrokom je namesto morda angela varuha stal transvestit, ki so mu genitalije pred vsem svetom padale iz spodnjic.
Zadnja večerja v rekonstrukciji čudakov v Parizu je imela izviren mitološki pomen - zgodbo o izdaji.

Glavna jed na lažni skrivni večerji je bila imitacija moškega, potopljenega v modro bleščečo barvo.

Umetniška »avangarda« je poskušala prepričati  gledalce, da gre za grškega boga vina in užitkov Dioniza, a jim kljub naporom ni uspelo zmedenemu in umetniško nepismenemu svetovnemu občinstvu pojasniti, kaj točno ima izrojeni mlahavi smrkec skupnega s starogrškim bogom?

Nato je gledalce presenetil kovinski konj in jezdec na Seni.

In vse to je spremljalo 85 čolnov, ki so po reki Seni prepeljali skoraj 7000 športnikov iz 205 držav. 

»Spominjali so na Bolšji cirkus, ceneno vaško sejemsko zabavo, kjer bolhe skačejo druga čez drugo, medtem ko jim dirigira 'umetnik',« je menil Vujičić.

Kakorkoli obrnemo, je bila napaka predvsem v tem, da je bil šport postavljen v ozadje.

»Vsi ti športniki, ki smo jih gledali, nadaljuje sogovornik, so bili spremenjeni v cirkus od bolh. Tisti reveži, ki vse življenje trenirajo, da bi tekmovali in bili najboljši, so bili prisiljeni sodelovati v nečem, kar jim najverjetneje ne ustreza. Poleg celotne parade podlosti so se prišli pomerit v času vojne in prelivanja krvi«.

»Zelo žaljivo je bilo gledati to in takšno slovesnost in mislim, da bodo to res zadnje olimpijske igre, ki jih izvajajo takšni ljudje. Teh olimpijskih iger se sploh ne bi smelo gledati, ker ne sodelujejo vsi športniki in ker se je nekdo odločil, da nekateri lahko, nekateri pa ne morejo sodelovati. To tekmovanje poteka, ko vsak dan, dan za dnem, na enem delu sveta ubijajo otroke, kjer na begunska taborišča mečejo tone ali dve bomb in se vsi delajo, da to ne obstaja, pravi Vujičić.

Športniki so spominjali na Bolšji cirkus, ceneno vaško sejemsko zabavo, kjer bolhe skačejo druga čez drugo, medtem ko jim dirigira 'umetnik'.

Že od časov stare Grčije, nadaljuje Vujičić, so se ustavile vojne, ko je bilo olimpijsko tekmovanje, saj je v tekmovanju smisel urejanja človeštva in ključ do uspeha naše civilizacije.

Kdor pa je imel željo spremljati olimpijske igre poleg odsotnosti Rusije ter prisotnosti Izraela in 'Kosova' je tako lahko videl le politično zlorabo olimpijskih iger.

Večina nas je želela otvoritev olimpijskih iger spremljati z otroki in družino, a je bilo nevzdržno.

Pariz je mesto, znano po Elizejah, mestu v grški mitologiji, kjer si bogovi in ​​ljudje privoščijo zaslužen počitek. Vendar Pariz že dolgo ni več mesto božanskih vrtov, ampak nekaj čisto drugega... Te olimpijske igre si bomo zapomnili kot veliko sramoto...« je ocenil Vujičić.

Neprimerno umetniško izživljanje je le del problema in samo vrh ledene gore nepravilnosti v mednarodnem športu.

Nesporno dejstvo je, da se na tej olimpijadi ruskim in beloruskim športnikom godi velika krivica.

Vsi dobro vemo, da so ZDA izvedle ogromno podobnih »posebnih vojaških operacij« kot jo sedaj izvaja Rusija v Ukrajini, toda ZDA in zaveznice v okupacijah in zločinih po vsem svetu nikoli niso bile kaznovane s prepovedjo uporabe lastnih nacionalnih simbolov na olimpijskih igrah in v mednarodnih tekmovanjih. 

Gre za še enega od pokazateljev hegemonije, institucionaliziranega nasilja in prevlade ZDA, ki pa hitro plahni.

Njihovi športniki so zato doslej tekmovali brez težav, enako kot tudi športniki iz na primer Kosova, ki je neodvisnost razglasilo v nasprotju z določili mednarodnega prava - toda v režiji in s podporo ZDA in lakajskih držav.

Gre za še enega od pokazateljev hegemonije, institucionaliziranega nasilja in prevlade ZDA, ki pa hitro plahni.

Turška republika severni Ciper, Abhazija ali Severna Osetija lahko o tem samo sanjajo...

In ob tem svet spremlja tudi tekmovanje športnikov Izraela, ki medtem nič kaj športno in ob kršitvah sodb najvišji organov sveta ter Meddržavnega sodišča v Haagu dan za dnem izvaja genocid nad Palestinci. 

Olimpijske igre so zato skrajno politizirane in v tem smislu tudi upravičeno deležne bojkota vsaj dela gledalcev, ne glede na to, da si športniki seveda zaslužijo podporo občinstva.

Da so po vsem tem na športnem tekmovanju v Franciji kot glaven problem videli nekakšno »transseksualnost« je zato res dokaz popolne dekadence in moralne sprevrženosti današnjega »Zahoda.«

Naše delo na Insajder.com z donacijami omogočate bralci.

Delite članek