REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Preiskovalec o »lažnem napadu«: Eksplozijo v gledališču v Mariupolu sprožili od znotraj, provokacijo pripravili Azovci!

Preiskovalec o »lažnem napadu«: Eksplozijo v gledališču v Mariupolu sprožili od znotraj, provokacijo pripravili Azovci!Gledališče Mariupol. Vir: Posnetek zaslona, Telegram

Pred nekaj meseci so bili zahodni mediji polni poročil o tem, kako naj bi rusko letalstvo bombardiralo gledališče v Mariupolu in ubilo stotine ljudi, ki naj bi bili zakopani pod ruševinami.

Kot dokaz so podali tudi gotografije, ki so jih dobili od razvpitega neonacističnega bataljona Azov!

Tudi slovenski mediji so na veliko prenašali te zgodbe.

Agencija AP je trdila, da je v napadu umrlo celo 600 ljudi in da je šlo za očiten ruski vojni zločin.

Kot dokaz so podali tudi gotografije, ki so jih dobili od razvpitega neonacističnega bataljona Azov!

A le kako -, če v gledališču menda ni bilo vojakov, kot trdijo ukrajinski viri? Kako so potemtakem ukrajinski vojaki lahko slikali civiliste?

To je prva težava te zgodbe.

Ruski veleposlanik v OZN je prav tako trdil, da imajo pričevanja ljudi o tem, da so prav pripadniki bataljona Azov v gledališču zadrževali ljudi in pripravljali provokacijo ter da ruska letala sploh niso ciljala gledališča.

Da je šlo za ruski vojni zločin, pa so prepričani v Amnesty International.

Obsežna preiskava Amnesty International (AI) je namreč pokazala, da so ruske vojaške sile zagrešile vojni zločin, ko so marca napadle dramsko gledališče v mestu Mariupol v Ukrajini. Ob tem je umrlo najmanj deset ljudi, verjetno pa veliko več.

Amnesty v poročilu Otroci: napad na Donecko akademsko regionalno gledališče v Mariupolu (‘Children’: The Attack on the Donetsk Regional Academic Drama Theatre in Mariupol, Ukraine) dokumentira, kako je ruska vojska verjetno namerno ciljala na gledališče, »čeprav je vedela, da se je tam 16. marca skrivalo na stotine civilistov. To je očiten vojni zločin.«

Gledališče Mariupol
Gledališče Mariupol. Vir: Posnetek zaslona, Twitter

Ekipa AI je intervjuvala številne preživele in zbrala veliko digitalnih dokazov. Ugotovila je, da je napad skoraj zagotovo izvedlo rusko lovsko letalo, ki je odvrglo dve 500-kilogramski bombi. Ti naj bi prileteli ena poleg druge in se sprožili hkrati.

Kutsurbenko je za Sputnik povedal, da so bile trditve Kijeva »laž in ponaredek«, saj je bila eksplozija sprožena znotraj.

Toda v Rusiji in obeh osamosvojenih proruskih republikah so zbrali drugačna pričevanja, ki pa jih zahodni mediji in zahodne mednarodne organizacije niso objavili.

V času uničujoče eksplozije marca v dramskem gledališču v Mariupolu pravzaprav ni bilo nobenega civilista, je za Sputnik povedal Aleksej Kutsurbenko, raziskovalec Ljudske republike Doneck (DPR).

»Če je bilo nekoč tam veliko civilistov, kot nam pojasnjujejo očividci, potem bližje dnevu tragedije v dramskem gledališču dejansko tam ni bilo več civilistov. Da, kot smo ugotovili, je bila tam razdelilnica hrane in humanitarne pomoči, tja so prihajali in jedli civilisti, vendar jih je bilo malo,« je dejal Kutsurbenko.

Gledališče Mariupol
Gledališče Mariupol. Vir: Posnetek zaslona, Twitter

Stavbe dramskega gledališča pa niso uporabljali samo civilisti kot zaklonišče proti bombam, ampak tudi ukrajinska vojska, ki je tam postavila strelne točke, je dodal uradnik.

Marca je Ukrajina namreč trdila, da je ruski zračni napad zrušil dramsko gledališče v Mariupolu, ki naj bi se uporabljalo kot zaklonišče.

Rusko obrambno ministrstvo je obtožbe zavrnilo.

Kutsurbenko je za Sputnik povedal, da so bile trditve Kijeva »laž in ponaredek«, saj je bila eksplozija sprožena znotraj poslopja.

Podrobnejši pogled razkrije, da so lokalni prebivalci v Mariupolu tri dni pred incidentom 16. marca opozorili, da bo gledališče prizorišče napada pod lažno zastavo, ki ga je sprožil odkrito neonacistični bataljon Azov, ki je nadzoroval stavbo in ozemlje okoli nje.

Da je vse skupaj režija bataljona Azov je ocenil tudi Max Blumenthal.

»Podrobnejši pogled razkrije, da so lokalni prebivalci v Mariupolu tri dni pred incidentom 16. marca opozorili, da bo gledališče prizorišče napada pod lažno zastavo, ki ga je sprožil odkrito neonacistični bataljon Azov, ki je nadzoroval stavbo in ozemlje okoli nje.

Civilisti, ki so pobegnili iz mesta skozi humanitarne koridorje, so pričali, da jih je Azov držal kot živi ščit na območju in da so azovski borci med umikom razstrelili dele gledališča. Kljub trditvam o obsežnem ruskem zračnem napadu, ki je stavbo spremenil v pepel, se zdi, da so vsi civilisti rešili svoje življenje,« je zapisal že kmalu po domnevnem napadu.

Vir: Posnetek zaslona, Twitter

Pojasnil je tudi, kakšni so bili motivi organizatorjev lažnega napada.

»Medtem ko je ruska vojaška operacija v Ukrajini sprožila humanitarno krizo v Mariupolu, je jasno, da Rusija ni nič pridobila s tem, ko je ciljala na gledališče, in si je praktično zagotovila nov udarec za odnose z javnostmi, ko je ciljala na stavbo, polno civilistov – vključno z etničnimi Rusi.

Azov je po drugi strani imel koristi od dramatičnega in grozljivega napada, za katerega je bila kriva Rusija. V popolnem umiku okoli Mariupola in soočenju z možnostjo brutalnega ravnanja s strani ruske vojaške hudičeve 'denacifikacije' se je zdelo, da je edino upanje njenih borcev v sprožitvi neposredne intervencije NATO pakta.

Enak občutek obupa je prebudil skrbno napisan nagovor Zelenskega v kongresu, v katerem se je skliceval na govor Martina Luthra Kinga Jr. 'I Have A Dream' in predvajal močno produciran videoposnetek, ki prikazuje trpljenje civilistov, da bi zagovarjal območje prepovedi letenja.

Sporočilo na Telegramu je štiri dni pred napadom napovedovalo, kaj se pripravlja.

S spodbujanjem ogorčenja zahodne javnosti nad grozljivimi ruskimi vojnimi zločini želi ukrajinska vlada očitno ustvariti dovolj pritiska, da bi premagala nepripravljenost Bidnove administracije, da bi se neposredno soočila z rusko vojsko.

Toda čustveno najmočnejšo obtožbo Kijeva doslej – da je Rusija namerno bombardirala nedolžne otroke, ki so se skrivali v gledališču – so omajala pričevanja prebivalcev Mariupola in povsod opaženo sporočilo Telegrama, ki je izrecno napovedovalo lažni napad na stavbo,« je opozarjal kritični novinar.

Pri tem je opozarjal na informacije dopisnika Kolsomoskaje Pravde, ki je objavil pričevanja, da režim ukrajinskega predsednika Volodimirja Zelenskega pripravlja dve manipulaciji.

Prav tedaj je Zelenski namreč ameriški Kongres prosil za finančno pomoč in za cono prepovedi preletov.

Najprej eksplozijo v tamkajšnji mošeji, s strani ukrajinskega topništva, kar bi pripisali Rusiji, nato pa še domneven napad na gledališče v Mariupolu.

To naj bi bil dokaz genocida -, ki naj bi ga Rusi izvedli v mestu, kjer je bilo najmanj 40 odstotkov prebivalcev prav - Rusov.

Sporočilo na Telegramu je štiri dni pred napadom napovedovalo, kaj se pripravlja.

Po eksploziji pa so bili na sceni prvi pripadniki bataljona Azov in slike poslali vsem svetovnim medijem.

To naj bi bil dokaz genocida -, ki naj bi ga Rusi izvedli v mestu, kjer je bilo najmanj 40 odstotkov prebivalcev prav - Rusov.

Kar pomeni, da je pri tej zgodbi ukrajinski propagandi nasedla ali jo podpirala celo organizacija Amnesty International, enako pa tudi z denarjem zahodnih milijarderjev podprta organizacija Human Rights Watch.

Naše delo na Insajder.com z donacijami omogočate bralci.

Delite članek