četrtek, 12. december 2024 leto 29 / št. 347
Skrivnostna gejevska zgodovina islama
Homoseksualnost je v islamu nekoč vejala za eno najbolj običajnih stvari na svetu. Do sprememb v pojmovanju istospolne ljubezni in seksa je prišlo šele veliko pozneje, ob srečanju z evropskimi kulturami, ki so te, tudi v Evropi nekoč razširjene spolne prakse pričele zavirati.
Otomansko cesarstvo, nekdanji sedež moči v muslimanskem svetu tako na primer dolga stoletja ni obravnavalo lezbijk ali gejevskega seksa kot nerkakšno perverzijo. Zakonsko in formalno so šele leta 1858 določili, da gejevski seks ni zločin. Stvari so se začele spreminjati, ko so z zahoda pričeli prihajati kristjani, da bi kolonizirali islamske dežele in so homoseksualnost v islamu tretirali s homofobijo.
Resnica je, da mnogi današnji muslimani verjamejo, da je prerok Mohamed številne gajevske manjšine podprl in celo ščitil. Če se kot raziskovalec islama poglobite v njegov začetek, kaj kmalu opazite, da je v islamu veliko več homoseksualnosti, kot ste morda kdajkoli prej mislili.
Stari antični muslimani so od starih Grkov prevzeli oziroma so si sposodili "kulturo", seksa z mladimi fantki
Islamski imperi je imel skupno kulturo. In ta je imela veliko podobnosti s starimi Grki. Kultura Perzijcev je prešla na vse muslimanske dežele, ki so v današnji Indiji in arabskem svetu. Za tedanje starejše moške je bilo zelo običajno, da so imeli spolne odnose z mlajšimi moškimi. Ti mlajši moški so bili imenovani „amrad“. Ko so mladim fantom pričele poganjati prve dlake po obrazu, oz. ko jim je pričela rasti brada (ali »khatt«), so potem ti postali spolni "praktikanti" starejšim moškim.
Ko so starejši moški zadovoljili svojo "moško dolžnost" s svojim otroci/potomci, so potem lahko delali, kar so si poželeli, tako z mlajšimi moškimi, prostitutkami kot z drugimi ženskami. Takšna perverzna dogajanja je takratna družba v celoti sprejela, vsaj v elitnih krogih.
Iranski zgodovinar Afsaneh Najmabadi opisuje spolno življenje različnih šahov, vladajočega razreda. To so bili moški (nekateri raziskovalci menijo, da so bili transseksualci), ki so si kot odrasli obrili brado, da bi s tem dejanjem pokazali, da želijo še naprej biti predmet želje za moške.
S tem so si pridobili svoje mesto v tedanji družbi, pogosto so jih uporabljali kot služabnike za preroke. Takrat se to ni definiralo ravno tako, kot homoseksualnost, temveč je to bila neke vrste "pravica" tedanjih verskih predstavnikov je povedal Ludovic-Mohamed Zahed, gay imam, ki živi v Marseillesu v Franciji. Govorilo se je: "Jaz sem moški, zaslužim denar kot patriarh (verski predstavnik), to mi dovoljuje, da lahko posilim vsakogar, vključno s fanti, drugimi sužnji in ženskami." Antične kulture seveda ni potrebno idealizirati.
Tedanji raj je bil ni bil rezerviran samo za ženske, temveč tudi za moške "device"
V Koranu (Qu'ranu) ni nikjer navedeno, da so v raju „device“ samo ženskega spola. The ‘hur’, or ‘houris’, so ženske, ob njih pa so v raju tudi mladi moški, "ghilmana". To so nesmrtni mladi možje, ki čakajo in služijo ljudem v raju. Brezsmrtni [moški] mladostniki čakajo, na prihajajoče umrle moške,« je navedeno v Koranu. Ob tem je navedeno: "Ko jih vidiš, misliš, da so raztreseni biseri."
Sodoma in Gomora nista izvzeti za homofobijo v islamu
Tako kot Biblija, Koran pripoveduje zgodbo o tem, kako je Allah kaznoval stare prebivalce mesta Sodoma. Ko angela prispeta v Sodomo k Lotu, ta vztraja, da naj ostane čez noč v njegovi hiši. Ko to izvejo drugi prebivalci mesta, ti vztrajajo, naj jim izroči tujca, da jih bodo posilili.
Čeprav mnogi to lahko razumejo kot izgovor za sovraštvo gejev, temu ni tako. V tem primeru gre za to, da Allah kaznuje posilstvo, nasilje in zavračanje gostoljubja.
Zgodovinarji se pogosto, kot dokaz zanašajo na zgodovinske literarne predstave. Mnoge pesmi iz starodavne muslimanske kulture praznujejo vzajemno ljubezen med dvema moškima.
Obstajajo pa tudi dejanska poročila, ki kažejo, da je bilo nezakonito prisiliti mladeniča v takšna dejanja.
Lezbični seks se uporablja kot "zdravilo"
O takratni patriarhalni verski družbi in o spolnem življenju žensk v starodavni muslimanski kulturi vemo zelo malo. Beseda „Sihaq“, se dobesedno prevaja kot „drgnjenje“, to pa se predstavlja kot lezbični seks. Seks med dvema ženskama je bil v Otomanskem cesarstvu dekriminaliziran v 16. stoletju, verjetno zato, ker je bilo takrat "povpraševanje" po njem bilo majhno. Zdravniki so tedaj verjeli, da je lezbijstvo povzroča vroče ščegetanje vulve, ki jo je lahko pomirila le druga ženska spolna tekočina. Takšno razumevanje so povzeli iz antične medicine.
Mnogo let pozneje je italijanski znanstvenik iz 16. stoletja Prosper Alpini trdil, da je vroče podnebje povzročilo „prekomerno spolno željo in preobjedanje“ pri ženskah.
To je povzročilo humorno neravnovesje, ki je povzročalo bolezni, kot je »lezbijstvo«.
Priporočal je kopanje zaradi "zdravljenja" tega pojava. Ker pa so se moški bali, da bi ženske seksale z drugimi ženskami na zasebnih kopališčih, so mnogi možje poskušali ženskam preprečiti takšen način zdravljenja.
Lezbične "poroke" in legendarni pari
V arabski folklori se je al-Zarqa al-Yamama ("modrooka Yamama") zaljubila v krščansko princeso Hind of the Lakhmids. Ko je bila al-Zarqa, ki je imel možnost videti dogodke v prihodnosti, križana, je bilo rečeno, naj si princesa postriže lase in žaluje, dokler ne bo umrla.
Veliko knjig, zlasti v 10. stoletju, je opevalo lezbične pare. V mnogih palačah obstajajo dokazi, da je na stotine žensk sklenilo nekakšno medsebojno pogodbo. Ženski sta podpisali pogodbo, v kateri sta prisegli. da varujeta in skrbita druga za drugo. Skoraj kot civilno partnerstvo ali poroka, « je dejal Zahed. Tudi zunaj teh palač so bila takšna dejanja zelo pogosta.
Veliko pesniške poezije, med drugim opeva tudi istospolno ljubezen, vendar so se z prihodom Evropejcev, ki so kolonizirali te države, upodobitve lezbične ljubezni spremenile.
Samar Habib, ki je študiral arabsko-islamske tekste, pravi, da to dokazuje arabska epska pesnitev Tisoč in ena noč. Trdi, da so v nekaterih zgodbah iz te klasične predstave ne-muslimanske ženske raje od možev imele druge ženske kot svoje spolne partnerje.
Toda glavni "junak" te zgodbe je ženska, ki te spremeni svojo verovanje teh žensk in jih spreobrne v islam in v heteroseksualnost.
Mohamed je varoval/zaščitil transseksualce
»Mohamed je varoval, oziroma zaščitil transeksualce ali več spolne osebe,« je dejal Zahed. Med drugim je vodja arabsko-muslimanskega sveta sprejemal in vabil transeksualce v svoj dom. Če pogledate tradicijo, so bili posamezniki bili nastrojeni proti homoseksualnim dejanjem in celo odobravaliubijanje homoseksualcev, v tem primeru pa je več dokazov, da je bil Mohamed do njih zelo zaščitniški, kajti branil in zaščitil je vsakega homoseksualca, ki so ga hoteli ubiti.
Kako so patriarhi spremenil islam
Evropejci so vse intenzivneje prihajali v muslimanski svet, bodisi z namenom, da neposredno kolonizirajo tako v Indiji ali Egiptu, ali pa, da prodrejo z ekonomsko in socialno, kot v Otomanskem cesarstvu. To je privedlo do tega, da se je kultura in praksa ter odnos do muslimanov začel spreminjati: moderni islamski fundamentalizem je zacvetel.
Medtem ko se je Otomansko cesarstvo sprva upiralo evropski kulturi, je bil do leta 1858 dovoljen gejevski seks, zatem pa je prevladala evropska dominanca.
Dve desetletji kasneje, leta 1870, je indijski kazenski zakonik razglasil gejevski seks za zločin. Indijska LGBTI skupnost je uspela šele leta 2018 s pravnimi postopki razveljaviti njihovo druženje kot kriminalno dejanje.
Toda kako prišlo do zatiranja homoseksualcev? In zakaj je homofobija postala tako ekstremna? S takratnega zahodnjaškega zornega kota je veljalo, da so [muslimani] leni, pasivni in šibki. Prevladal je moški, agresivni nacionalistični stereotip, ki se je v Evropi uveljavljal zlasti v Nemčiji po koncu prve svetovne vojne. Vse kar je bilo žensko ali "nečisto" so poskusili očistiti in cenzurirati.
Glede na to, da je v takratni islamski družbi moška dominanca že obstajala, je »moderni« patriarhat z lahkoto zatrl ženske in kriminaliziral življenja LGBTI skupnosti. »V začetku 20. stoletja so se Arabci sramovali svoje stare (homoseksualne) zgodovine,« je dodal Zahed.
To so poskušali očistiti, cenzurirati, narediti bolj moško. V prenovljeni zgodovini ni bilo ničesar navedenega v zvezi s ženskostjo, homoseksualnostjo.
Kaj bi Mohamed danes dejal o pravicah LGBT?
Mohamed je zaščitil in branil spolne manjšine in podpiral tiste na robu družbe. V kolikor bodo muslimani sledili korakom zgodnje islamske kulture in življenja preroka, ni razloga, da bi islam nasprotoval ljudem LGBTI. Imam Zahed smatra, da je bil Mohamed pravi musliman. ‘Kaj naj storimo, če se imamo res za muslimani? Braniti moramo človekove pravice, raznolikost in spoštovanje identitete. Če zaupamo tradiciji, potem je Mohamed proaktivno branil seksualne in spolne manjšine in človekove pravice."