sobota, 14. december 2024 leto 29 / št. 349
Naberšnikova Slovenija, Avstralija in jutri ves svet o bitki za lepši jutri
Novi celovečerec režiserja Marka Naberšnika Slovenija, Avstralija in jutri ves svet, ki so ga v petek zvečer predpremierno prikazali v sklopu festivala Liffe v Mariboru, je pripoved o generaciji srednjih let, ki se sprašuje, ali je življenje še vedno mogoče opredeliti na novo. Bistvo pa je po Naberšnikovih besedah bitka za lepši jutri.
Zgodba, postavljena v Maribor, pripoveduje o preprostem tovarniškem delavcu, ki upa, da bo s popoldanskim delom v mrežnem marketingu izboljšal svoj finančni položaj, pri tem pa se ujame v sanje o lahkem zaslužku, mrežo pasti kapitalizma in izbiro med družino in službo.
S tem se režiser in scenarist Naberšnik vrača v rodni kraj. "Petelinji zajtrk se začenja v Mariboru, Šanghaj se končuje v Mariboru, zdaj je tu osrednje dogajanje. Zdelo se mi je, da moram priti nazaj," je povedal po projekciji filma, za katerega je bilo med Mariborčani veliko zanimanja, zato so v kinu Maribox napolnili hkrati tri dvorane.
Mnogi gledalci so v filmu nastopili kot statisti, saj so snemanja potekala večinoma v Mariboru, med drugim v Železničarski koloniji, Mestnem parku, nakupovalnem središču Europark, na stadionu Ljudski vrt in pri Pohorski vzpenjači.
"To je zagotovo moj najbolj osebni film. V njem je veliko avtobiografskih navdihov, a na koncu gre vendarle za dramatizacijo. Zgodba je izmišljena, je pa v njej veliko navdihov iz resničnega življenja," je za STA povedal Naberšnik.
Zavestno je želel dati štajerskemu okolju dodano vrednost in Maribor prikazati v lepi luči. "Zdaj po tem filmu lahko grem od doma," je pripomnil.
Tudi igralska zasedba je večinoma iz lokalnega okolja. "To je zgodba o moji generaciji, zato sem ob sebi zbral sodelavce iz moje generacije. Nekateri smo se družili že v srednji šoli," je pojasnil.
V glavnih vlogah nastopajo Jure Ivanušič, Minca Lorenci, Aljoša Ternovšek, Mojca Simonič, Milada Kalezić, Vlado Novak, Tadej Toš, Simon Šerbinek in Primož Ekart.
Naberšnik je s prvimi odzivi javnosti zelo zadovoljen, čeprav mu pri delu ni glavno vodilo vprašanje, ali bo film dosegel takšen uspeh, kot na primer Petelinji zajtrk. "Velik uspeh je že, da smo naredili dober gledljiv film. Film nagovarja tudi občinstvo v tujini, ker ima zgodba globalen podton, navsezadnje bi se lahko dogajala v katerem koli drugem mestu," je dejal.
"Ta film bi se lahko dogajal v katerem koli neglavnem mestu katerekoli države zahodne civilizacije," meni Jure Ivanušič. "Vsi smo vpeti v iste mehanizme," je dodal Aljoša Ternovšek.
Po Naberšnikovih besedah gre za zmes drame in komedije, bistvo pa je nedvomno bitka za lepši jutri. "Nekdo najde izpolnitev v delu, nekdo v družini, drugega osrečujejo hobiji. Prizadevanje za srečo in osebno izpolnjenost sta motor vsega, kar počnemo. Eni to počnejo tako, da pri tem bogatijo sebe in okolico, drugi so pri tem početju lahko tudi destruktivni in mislijo samo nase," je pojasnil.
Po besedah Vlada Novaka, ki je v Naberšnikovih projektih pogosto udeležen, gre za film, ki odpira pomembna vprašanja, hkrati pa komunicira z zelo širokim krogom javnosti.
Zelo dober vtis sta pustila oba otroka, ki sta ju zaigrala Urban Polenčič in Saša Sikaleska, za glasbo je poskrbel Igor Vasilev, direktor fotografije je Miloš Srdić.
Film bo danes v okviru 28. Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala (Liffe) doživel predpremiero še v Ljubljani, v redni program kinematografov pa prihaja 30. novembra.